Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

 

Tyto všeobecné obchodní podmínky, dále jen ,,VOP”, Hany Valentové, se sídlem: Za Humny 1827, 688 01 Uherský Brod, IČO: 144 47 207, email: prozijpohadku@gmail.com, tel. č. +420 737 822 834, dále jen ,,Prodávající”,  upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., (Občanský zákoník) vzájemná práva a povinnosti mezi Prodávajícím a Vámi (dále jen ,,Kupující”), jakožto zájemci o koupi produktu (veškeré fyzické a digitální produkty, např.: PDF soubory, dárkové předměty, umělecké výtvory, tištěné ilustrace, edukativní předměty), dále jen ,,Zboží”, a to prostřednictvím účtů Prodávajícího na sociálních sítích a webu Prodávajícího, obojí dále jen jako ,,WEB”.

 

  1. Obecná ustanovení

 

  1. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Jestliže během elektronické komunikace mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniknou odchylná ujednání oproti znění VOP, mají tato ujednání přednost před ustanoveními VOP.
  2. Při objednání Zboží prostřednictvím WEBu, má Kupující k dispozici rychlý odkaz na předmětné VOP, a to ve výběru na instagramovém účtu nebo jako rychlý odkaz v Objednávce prováděné na webu. Nelze potvrdit objednávku bez seznámení se s zněním VOP a bez jejich odsouhlasení. Jejich znění je též k dispozici na WEBu či zmiňovaném výběru účtu na sociální síti.
  3. Aktuální znění VOP je vždy k dispozici na WEBu, viz bod 2 a jejich historické znění je uloženo vždy za aktuálními VOP.
  4. Znění VOP může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
  5. Při objednání Zboží je povinností Kupujícího poskytnout Prodávajícímu všechny informace správně a pravdivě. Informace, které Kupující poskytne při objednání Zboží bude Prodávající považovat za správné a pravdivé.
  6. Prodávající je povinen Kupujícímu bez zbytečného odkladu potvrdit obdržení Objednávky po jejím odeslání, zpravidla je to emailem či v soukromé zprávě na sociálních sítích.
  7. V rámci WEBu Prodávající zveřejňuje recenze skutečných zákazníků Zboží, které získal od těchto zákazníků, buďto na základě jejich spontánních písemných reakcí vůči Prodávajícímu nebo na vyžádání po konzumaci Zboží. Pro získání recenze Prodávající oslovuje vždy konkrétní (platící) zákazníky. Recenze nejsou upravovány, Prodávající si pouze vyhrazuje právo je z redakčních důvodů zkrátit či upravit gramatické nebo stylistické chyby. Prodávající si vyhrazuje právo odstranit recenze, které se neslučují s pravidly slušného chování.

 

  1. Podmínky prodeje zboží

 

  1. Vzájemná práva a povinnosti mezi Prodávajícím a Kupujícím vznikají v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím WEBu.
  2. Smlouva je uzavřena při připsání celkové kupní ceny na bankovní účet Prodávajícího, b.ú.: 345242451/0300, (dále jen „BÚ”).
  3. Jestliže celková kupní cena nebude Kupujícím uhrazena na BÚ, Prodávající není povinen mu Zboží poskytnout. 
  4. Smlouvou se Prodávající zavazuje zpřístupnit (v případě digitálních produktů) či odeslat (v případě fyzických produktů) Kupujícímu Zboží k užívání, a to bez zbytečného odkladu a Kupující se zavazuje za to zaplatit kupní cenu.
  5. Platbu kupní ceny bude Prodávající po Kupujícím požadovat před předáním Zboží. Platbu lze provést následujícími způsoby:   
    1. Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Prodávající zašle v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je celková cena splatná do 24 hodin od Objednání.                                      
    2. Platba v hotovosti

     

  1. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení kupní ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu Kupujícího.
  2. Kupující, kteří v Objednávce neuvedou své IČO, budou považováni za spotřebitele ve smyslu zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
  3. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. 
  4. K potvrzení a souhlasu se zněním VOP slouží zatrhávací políčko, jestliže Kupující Objednává přes webové stránky. Po stisku tlačítka „Objednávka zavazující k platbě” budou všechny vyplněné informace odeslány Prodávajícímu.
  5. Pakliže objednává Kupující přes účet na sociální síti, tak obdrží aktuální znění VOP na základě zaslané Objednávky do zprávy. Odsouhlasením Objednávky Kupující stvrzuje, že se se zněním VOP seznámil a tyto jsou pro smluvní strany závazné.
  6. V případě, že v Objednávce bude uvedena zjevně chybná kupní cena, není Prodávající povinen Kupujícímu Zboží za tuto kupní cenu dodat ani v případě, kdy obdržel potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci bude Prodávající Kupujícího bezodkladně kontaktovat a zašle mu nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy novou nabídku Kupující potvrdí. V případě, že novou nabídku nepotvrdí ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, je Prodávající oprávněn od uzavřené Smlouvy odstoupit a vrátit Kupujícímu již zaplacenou kupní cenu. Za zjevnou chybu v kupní ceně se považuje například situace, kdy kupní cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
  7. Kupní cena je uvedena včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
  8. Ustanovení o prodeji Zboží se použijí také v případě, že Kupující namísto kupní ceny Prodávajícímu poskytuje nebo se zavazuje poskytnout své osobní údaje, ledaže je Prodávající zpracovává pouze pro účely poskytnutí Zboží nebo pouze ke splnění svých zákonných povinností. V takovém případě nemůže Kupující požadovat přiměřenou slevu a § 2389m odst. 2 a 3 a § 2389p se nepoužijí. Tato varianta poskytnutí zboží připadá v úvahu pouze v případě vzájemné dohody elektronickou formou.

ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY U DIGITÁLNÍCH PRODUKTŮ

 

  1. Zboží naplňuje charakter digitálního obsahu, z tohoto důvodu Kupující vydává Prodávajícímu potvrzení, že výslovně souhlasí se započetím plnění před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a že bere na vědomí, že udělením souhlasu zaniká jeho právo odstoupit od Smlouvy podle § 1837 písm. l).
  2. Je-li Prodávající v prodlení se zpřístupněním Zboží, může Kupující od Smlouvy odstoupit, nesplní-li Prodávající povinnost bez zbytečného odkladu poté, co jej Kupující vyzval k plnění nebo v dodatečné lhůtě, na níž se strany výslovně dohodly.

PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ U DIGITÁLNÍCH PRODUKTŮ

  1. Kupující je oprávněn uplatnit svá práva z vadného plnění, a to v případě, vykazuje-li Zboží vadu. Prodávající si je plně vědom, že odpovídá za vady, které se u Zboží může vyskytnout, jestliže mu neprodleně po zjištění vady, tuto skutečnost Kupující sdělí.
  2. Není-li sjednáno jinak, součástí dodávky  nejsou aktualizace Zboží.

            VLASTNOSTI ZBOŽÍ NAPLŇUJÍCÍ CHARAKTER DIGITÁLNÍHO PRODUKTU

  1. Prodávající sděluje, že Zboží je prodáváno ve formátu PDF, které je kompatibilní zejména s Adobe Acrobat Reader, Sumatra PDF, Microsoft Edge a Google Drive.

 

            ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY U FYZICKÝCH PRODUKTŮ

  1. Kupující, který uzavřel Smlouvu jako spotřebitel, má právo od Smlouvy odstoupit, a to ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí Zboží nebo ode dne převzetí poslední části Zboží, jestliže se dodává ve více částech.
  2. Kupující, kterému bylo zboží upraveno podle jeho přání nebo pro jeho osobu, si je vědom, že nemůže od kupní smlouvy odstoupit.
  3. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí Kupující odeslat ve lhůtě popsané v bodě 19., na email Prodávajícího, konkrétně: prozijpohadku@gmail.com, jeho záměr o odstoupení od smlouvy. Do emailu uvede informace o Smlouvě, konkrétně: číslo objednávky, datum uskutečnění, způsob a datum platby, popis Zboží a dále jeho identifikaci v podobě jména, příjmení, čísla bankovního účtu pro vrácení peněz. Prodávající bezodkladně potvrdí přijetí tohoto emailu.
  4. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit Prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to na adresu sídla Prodávajícího, konkrétně: Za Humny 1827, 688 01 Uherský Brod. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží Prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
  5. Odstoupí-li Kupující od smlouvy, vrátí mu Prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od přijetí vráceného zboží, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od Kupujícího přijal, a to způsobem, který Kupující uvedl v emailu. Jestliže Kupující do emailu o odstoupení od smlouvy neuvedl požadovaný způsob vrácení peněžních prostředků, vrátí mu jej Prodávající stejným způsobem, kterým peněžní prostředky přijal.
  6. Kupující je povinen vrátit Zboží nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na Zboží je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny.
  7. Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje Kupujícího prostřednictvím emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od Smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným Kupujícím.

PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ U FYZICKÝCH PRODUKTŮ

    1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že vlastnosti Zboží odpovídají popisu produktu nebo odpovídají popisu produktu, který Prodávající poskytl Kupujícímu a nemá žádné vady.
    2. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, a to na email Prodávajícího, konkrétně: prozijpohadku@gmail.com , do emailu uvede informace o Smlouvě, konkrétně: číslo objednávky, datum uskutečnění, způsob a datum platby, popis Zboží a dále jeho identifikaci v podobě jména, příjmení, čísla bankovního účtu pro vrácení peněz. Dále do emailu uvede způsob uplatnění vady, viz čl. 30. Do přílohy tohoto emailu zašle fotografii výrobku, kde jasně specifikuje a označí vadu, ze které uplatňuje práva z vadného plnění. Prodávající bezodkladně potvrdí přijetí tohoto emailu. 
  • Prodávající je odpovědný jen za vady, které mělo zboží již při převzetí.
  • Pokud se vada projeví po delší době než 1 rok, musí Kupující prokázat, že ji nezpůsobil.
  1. V případě výskytu vady může Kupující Prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
  1. výměnu za nové zboží,
  2. opravu zboží,
  3. přiměřenou slevu z kupní ceny,
  4. odstoupit od smlouvy.
  1. V případě uvedeném v čl. 28 bodě 4. může Kupující od smlouvy odstoupit
  1. Pokud má zboží podstatnou vadu
  2. Pokud nemůže věc řádně užívat
  3. Při větším počtu vad zboží

 

  1. Pokud Prodávající prokáže, že Kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, není Prodávající povinen nároku Kupujícího vyhovět.
  2. Kupující nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je dané zboží zlevněno
  3. Uplatnění práva z vadného plnění včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění práva z vadného plnění, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a Kupující má právo od Smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění práva z vadného plnění se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle Kupujícího Prodávajícímu, tedy na email: prozijpohadku@gmail.com
  4. Ustanovení uvedená v předchozím odstavci obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám kupující způsobil.
  5. Prodávající o výsledku uplatněného práva z vadného plnění informuje Kupujícího písemně na email, ze kterého Kupující toto právo uplatnil.
  6. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
  7. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 

  1. Ochrana duševního vlastnictví Kupujícího

 

    1. Zboží a další know-how poskytované na základě Objednávky učiněné na WEBu je výsledkem duševní činnosti Prodávajícího a jsou jeho majetkem, který je chráněn zákonem č. 121/2000 Sb., autorským zákonem a dalšími zákony na ochranu duševního vlastnictví.
    2. Kupující nejsou oprávněni Zboží šířit dál, ani jej poskytovat třetím stranám. Kupující se zavazuje, že jej použije pouze pro své osobní účely. 
    3. Prodávající Kupujícímu uděluje nevýhradní, nepřenosnou licenci k osobnímu užívání. 
    4. Kupující nesmí Zboží nebo jeho části upravovat, a to ani co do obsahu ani co do formy, rozmnožovat či dále šířit mezi třetí strany bez výslovného souhlasu Prodávajícího.
  • Veškeré ilustrace, fotografie, videa a text, které obsahuje Zboží či jsou zveřejněny na WEBu, jsou majetkem Prodávajícího a bez jeho výslovného souhlasu s ním nemůže Kupující nijak nakládat.

 

  1. Řešení sporů se spotřebiteli

 

  1. Prodávající ve vztahu ke Kupujícímu není vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
  2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Prodávající prostřednictvím elektronické adresy prozijpohadku@gmail.com. Informaci o vyřízení stížnosti Prodávající zašle na elektronickou adresu Kupujícího, tedy na email, ze kterého stížnost přišla.
  3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je spotřebitelem, ze Smlouvy uzavírané elektronickými prostředky.
  4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

 

  1. Závěrečná ustanovení

 

  1. Prodávající uvádí, že Zboží, které naplňuje charakter digitálního obsahu není hračka, ale návod. Tento edukativní návod slouží k tomu, aby dítě pracovalo pod dohledem dospělého. Na tento typ zboží se tak nevztahuje nařízení vlády č. 86/2011 Sb.
  2. Ustanovení o ochraně osobních údajů a nakládání s cookies naleznete na WEBu.
  3. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
  4. Smluvní vztah a práva a povinnosti účastníků, které nejsou Smlouvou nebo těmito VOP upraveny, se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. 
  5. Veškeré právní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí právním řádem České republiky.

 

Tyto obchodní podmínky vstupují v platnost dne 20.8.2024

 

Formulář pro odstoupení od smlouvy:

 

Email: prozijpohadku@gmail.com

Předmět: Odstoupení od smlouvy, číslo objednávky: XXXX

 

Dobrý den,

 

dovoluji si Vás tímto informovat, že chci odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena dne: XXXX. Číslo objednávky: XXXXXX, 

Předmět objednávky: (popis produktu)

Způsob a datum platby za uvedený produkt: XXXXXX

Identifikace kupujícího: XXXX

Bankovní účet, ze kterého bylo za produkt zaplaceno: XXXXX/XXXX

Bankovní účet, na který chci vrátit peníze:

 

Děkuji za vyřízení mé žádosti.